Według najnowszych danych, informacji dostarczonych przez Stowarzyszenie «Stal» specjalnym import stali nierdzewnej do Rosji wzrósł nieznacznie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Tomów rosyjskiego importu produktów ze stali nierdzewnej wzrosła o 2,4% w porównaniu do tego samego okresu sześciu miesięcy ubiegłego roku, który wyniósł 124 tys. W okresie od stycznia do czerwca ubiegłego roku, wielkość przywozu stali osiągnęła poziom 121,300 ton.
Liczba długich wyrobów stalowych importowanych w okresie styczeń-czerwiec wzrosła o 16,7% w imporcie płaskie walcowane w tym samym okresie wykazały wzrost o 7%, ale spadek importu rur spawane elektrycznie wyniósł 18% w pierwszym półroczu 2014 roku w porównaniu do analogicznego roku ubiegłego okres. Na 21,7% w okresie od stycznia do czerwca w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku zmniejszyła się liczba importowanych kęsów. Na 33,7% i zmniejszył ilość importowanych rur bez szwu ze stali, ale przywóz walcówki dramatycznie wzrosła o 18% w porównaniu do ubiegłego roku.
Po głośnych historie z zakończeniem przesyłek Morza Czarnego związanych z powstałej sytuacji konfliktu między Ukrainą i Rosją, większość biznesmenów woli zgłaszania przypadków siły wyższej, gdyż sytuacja spowodowała gwałtowny wzrost cen rynkowych i redystrybucji. Zwiększone zapotrzebowanie z Rosji, Chin i Indii, istnieją pewne aluzje do wzrostu popytu w Stanach Zjednoczonych. Chiński eksport wyrobów stalowych skoczył w lipcu o 43%, pomimo utraty zleceń w niektórych krajach Bliskiego Wschodu, biorąc pod uwagę aktywność rosyjskich i indyjskich przedsiębiorców. Według najnowszych doniesień, koszt transakcji tonowych CFRpri w ZEA wyniosły 533 USD, podczas gdy inne oferty z fabryki wynosi 550−555 USD za tonę.
Rosyjska produkcja zwiększonymi poziomami wniosków o 40 USD / tonę, co stanowi wzrost wpływa przede wszystkim amerykańskie rozkazy, jako preferowane cele bliżej. Przesyłki Indian wygrać przez okres 1 miesiąca, natomiast przesyłki z Chin sugerują 3hmesyachny termin. Spadające koszty złomu, rudy żelaza i koksu kolej pozwalają indyjskie i chińskie przedsiębiorców, zachęcając do większej konkurencji w walce o europejskie i bliskowschodnie rynki. Jednakże zaletą jest to jeszcze po stronie Chin.