Koszt surowców w 2015 roku, stale się zmniejsza. Ale tle spadającej aluminium wykazuje godną pozazdroszczenia stałość — jej wartość stale rośnie. Eksperci uważają, że jeszcze co najmniej kilka lat, sytuacja nie ulegnie zmianie. Jednak głównym czynnikiem wpływającym na wzrost cen metali lekkich, może być bezpiecznie uznać za rosnący popyt ze strony producentów samochodów. Przemysł motoryzacyjny w celu produkcji najlepszych możliwych modeli oszczędzania paliwa samochodów zwiększa ilości stosowanych metali lekkich. Jeżeli cena miedzi spadła o 13% w tym roku, a rudy żelaza o 11%, cena aluminium wzrosła o 1,1%. Eksperci uważają, że liczba ta, choć nie jest zbyt wysoka, wygląda obiecująco na tle ostatniego roku, najbardziej niefortunne, od 2009 roku
Oleg Deripaska, CEO RUSAL, że aluminium jest bardzo wyróżnia się spośród innych surowców. Przedstawiciele firmy wierzą, że do 2020 roku popyt na aluminium z sektora motoryzacyjnego wzrośnie o 65%. Metal lekki długo używane do produkcji dachów i drzwi samochodowych. Jednakże, aluminium — w przeciwieństwie do stali, — nie mogą być spawane. Jednak inżynierowie nie siedzą bezczynnie. Ford Motor Company opracowała model F-150, którego korpus jest wykonany w całości z aluminium. To z kolei zapowiada dobre możliwości szerszego zastosowania lekkiego metalu.
Jest to szczególnie istotne zastosowanie aluminium w przemyśle samochodowym w Stanach Zjednoczonych. Plan rządu do zwiększenia zużycia paliwa, sugeruje, że w 2025 roku samochód do pokonania 54,5 mili powinny spożywać nie więcej niż jeden galon benzyny. Wskaźnik ten jest wyższy niż wynik w roku 2011 prawie się podwoiła.
Według danych dostarczonych przez Międzynarodowy Instytut Aluminium, w 2014 r wytapiania pierwotnego aluminium wzrosła o 4,8%, w świecie, w wysokości 53,047,000. Ton. Według statystyk uzyskanych strukturę produkcji aluminium pierwotnego w planie regionalnym pokazuje trendy w różnych kierunkach. W szczególności, Chiny odnotowano wzrost produkcji o 9,1% do 23.940 mln. Ton. Kraje Zatoki wykazują wzrost o 2,4%, co stanowi 4.833 mln. Ton. W Europie Zachodniej, cięcia produkcji wyniosła 0,03% (3,514,000 ton.), W Europie Środkowej i Wschodniej — 5,8%, do poziomu 3.765 mln ton .