Pod koniec stycznia Pipe Metallurgical Company (TMK), jeden z liderów w dziedzinie produkcji rur dla przemysłu naftowego i gazowego, zwrócił uwagę na wyniki za IV kwartał i 2014 jako całości. W ubiegłym roku firma wysyła konsumentom 4377 tys. Ton rur stalowych. Liczba ta przekracza 2013 wyniki o 1,5%. Wskaźniki w czwartym kwartale wzrósł do 10,4% w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku, w kwocie 1 218 tys. Ton.
Przesyłka szwu produkcja wzrosła o 3,8%, do 2541 tys. Ton, co przekracza wyniki 2013 roku o 3,8%. W czwartym kwartale zostało wysłane 11,5% więcej niż w trzecim kwartale — wyniki osiągnęła 693 tysięcy ton… Wielkość sprzedaży produktów spawanych zmniejszyła się o 1,5% w ubiegłym roku w stosunku do wyników roku 2013, w kwocie 1 836 tys. Ton. Jednocześnie czwartym kwartale wyniki wskazują na wzrost przesyłania 8,9% w porównaniu do trzeciego kwartału do poziomu 525 tys. Ton.
Wielkość sprzedaży głównych produktów TMK — rur OCTG — wyniosła 1937 ton… Liczba ta przekracza 2013 wyniki o 5,5%. Załadowanie tego typu produktu w poprzednim roku przekracza IVkvartale wyniki IIIkvartala o 16,4% i wyniósł 519 tys. Ton. Tomy dostarczane gwintu połączenia składek wzrosły o 15,2% w ubiegłym roku w stosunku do wykonania w 2013 roku, który wyniósł 892 tys. Sztuk. Przy identycznych wskaźników czasowych czwartorzędowej kw pozostała niemal na poziomie wyników trzeciego kwartału, wynosiła 243 tys. Sztuk.
W sumie 2014 nie był zbyt udany dla europejskich producentów wyrobów rurowych. Główne czynniki wpływające w ostatnim roku nastąpił spadek popytu na rury i nadwyżki mocy produkcyjnych. W wyniku konkurencji na rynku jest bardziej ostra ze znaczącym zmniejszeniem kosztów produkcji. Głównym celem europejskich konsumentów produktów rurowych było zachowanie minimalnej wymaganej wielkości rezerwy. W czwartym kwartale ubiegłego roku sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu w europejskim rynku rur, które miały istotny wpływ kryzysu na Ukrainie. Znaczna część firm europejskich, wcześniej dostarczania produktów do Rosji, aby dostosować się do rynku europejskiego. Producenci na Ukrainie zwiększyła się również sprzedaż do UE, ze względu na znaczne zmniejszenie popytu ze strony lokalnych konsumentów w ostatnich latach.