Eksperci brytyjskiej firmy CRU wyraził swoje założenia dotyczące litu. Połączenia tego samego lekkiego metalu wykorzystane do produkcji akumulatorów litowo-jonowych źródeł prądu. Na dzień dzisiejszy obserwuje się zdecydowany deficyt na globalnym литиевом rynku. Jednak już w przyszłym roku deficyt przestanie występować. Stopniowo dostawy metalu zaczną wyprzedzać jego zużycie. Zakłada się, że w 2022 roku nadwyżka podaży znajdzie się na szczycie.
Popyt na akumulatory litowo ze strony producentów akumulatorów nadal rośnie. W połączeniu z niedostateczną ilością produkcji doprowadził do zwiększenia спотовой kosztów. Mniej niż w ciągu roku cena wzrosła prawie dwukrotnie, przekraczając 10000 USD/tonę. Gwałtowny wzrost cen aktywizuje działalność nowych firm otrzymujących metal z rudy albo rapy słonych zbiorników wodnych. Zakłada się, że do końca tej dekady w CHRL są realizowane duże projekty. Być może i inne kraje naliczona oddany do eksploatacji nowych mocy produkcyjnych. W tym przypadku ilości produkowanego litu na globalnym rynku w 2020 roku stanie wzrosnąć do 500.000 ton. Wskaźnik ten przekroczy wynik 2016 roku, w dwa i pół razy. Przy tym koszt metalu średnio do 2020 roku wyniesie około 6,5−7 tysięcy USD/tonę.
Zresztą, jest i wątpiących w słuszność takich prognoz. Całkiem możliwe, że w niedalekiej przyszłości nadmiar baterii rynku nie grozi. Tak, że cena na metal pozostanie na przyzwoitym poziomie. Zużycie litu może rosnąć na tyle szybko, że nadmiar zapasów na rynku nie są oczekiwane. Nie jest wykluczone, że w 2020 roku światowa produkcja akumulatorów litowo-jonowych wzrośnie 6 razy w stosunku 2016 roku. Na przykład, firma Tesla oblicza do końca dekady produkować rocznie około 500 000 samochodów elektrycznych. Do tego potrzeba nie mniej niż 200.000 ton litu.