Atomowy lodołamacz «Arktyka» pobrano głównym турбогенератором na lewej burcie. Postępowanie przeprowadzone przez specjalistów Bałtyckiego zakładu. Jest on częścią Zjednoczonej stoczniowego firmy. Lodołamacz jest projektem nr 22220. W ogóle паротурбинная instalacja składa się z dwóch turbozespołów. Ona jest główną częścią statku.
Dzięki instalacji odbywa się wytwarzanie energii elektrycznej. W ten sposób działają podstawowe silniki elektryczne. Ponadto, od niej funkcjonują systemy podtrzymywania życia lodołamacza. We wrześniu 2017 roku był zamontowany турбогенератор prawej burty. Teraz zatopiony sprzęt na lewej burcie.
Lodołamacze tego projektu są uniwersalne. Przy tym charakteryzują się najwyższą mocą w świecie. Ponadto, są one uważane za najbardziej nieporęczne. Długości lodołamacz osiąga 173,3 metry. Szerokość idzie 34 metry. Wyporność statku wynosi 33,5 tys. ton. Taka lodołamacz jest w stanie przebić lód, której grubość dochodzi do 3 metrów.
«Arktyka» przeznaczony jest do przechowywania przyczep kempingowych innych statków w tutejszych okolicach. Transportują surowce węglowe. Otrzymują go ze złóż takich wysp, jak Ямальский i Гыданский. Również wydobycie odbywa się na złożu w szelfie morza Karskiego. Dostawy realizowane są w regionie azji i oceanu spokojnego rynki.
W tej chwili buduje się trzy lodołamacza projektu 22220. Dwa z nich już pływały. Chodzi o sądach «Arktyka» i «Syberia». Na pochylniach znajduje się teraz jeszcze jeden lodołamacz — «Ural». W pierwsze rejsy «Arktyka» trafi już w połowie przyszłego roku. «Syberia» planują wydać w listopadzie 2020 roku. «Ural» będzie gotowa zgodnie z planem do listopada 2021 roku. Dzięki projektowi, federacji ROSYJSKIEJ będzie w stanie zająć pozycji lidera w Arktyce.